Jouw rechten en plichten

Jouw rechten

Klachten, jouw stem telt

Het is voor mij belangrijk dat jij je gehoord en begrepen voelt tijdens de behandeling. Mocht je ergens ontevreden over zijn, laat het me weten. Samen kijken we hoe we de behandeling kunnen verbeteren of aanpassen. Als we er samen niet uitkomen, help ik je graag verder door je door te verwijzen naar een andere therapeut die beter bij jouw behoeften past. Blijf je ontevreden en wil je een officiële klacht indienen? Ik verwijs je graag naar de juiste instantie om je hierin te ondersteunen. Ik ben aangesloten bij de klachtenregeling van Klachtenportaal Zorg. Samen zorgen we ervoor dat jij de zorg krijgt die je verdient.

Kwaliteit en professionaliteit

Je mag erop vertrouwen dat ik professioneel te werk ga en beschik over de juiste kennis en vaardigheden om je te begeleiden. Daarnaast voldoe ik aan de kwaliteitscriteria die door de overheid zijn gesteld. Mijn goedgekeurde kwaliteitsstatuut biedt inzicht in hoe ik zorg draag voor de kwaliteit van mijn behandelingen. Je kunt het hier bekijken.

Dossier en Privacy

Voor elke cliënt wordt een dossier aangemaakt met persoonlijke gegevens en het verloop van de therapie. Je hebt recht op inzage, correctie van onjuistheden, en kunt na afloop van de behandeling verzoeken om vernietiging van het dossier.

Informatie aan derden wordt alleen gedeeld met jouw schriftelijke toestemming, met twee uitzonderingen:

  1. In overleg met jou wordt de huisarts op de hoogte gebracht van het behandelplan en de voortgang bij langere behandelingen.
  2. Bij het versturen van de factuur naar de zorgverzekering wordt de DSM-5-hoofdgroep vermeld, tenzij je aangeeft dit niet te willen.

Voor meer informatie over privacy kun je het privacystatement raadplegen.

Jouw plichten

Persoonlijke gegevens

Neem bij de eerste afspraak een geldig ID mee. Dit is nodig voor de registratie en vergoeding van de behandeling.

Afspraken

Ik verwacht dat je op de afspraken komt die wij samen maken. Kun je niet op een afspraak komen? Geef dit 48 uur van tevoren door via mail of telefoon. Als de afspraak binnen 48 uur voordat de afspraak zou plaatsvinden afgezegd wordt of helemaal niet afgezegd wordt, dan zal ik toch kosten hiervoor moeten berekenen. Bij afzegging binnen 48 uur wordt er €75 in rekening in rekening gebracht. Bij niet afzeggen wordt het volledige tarief in rekening gebracht. Deze kosten worden niet vergoed door je zorgverzekeraar. 

Contact

Heb je een vraag, behoefte aan maatwerk of wil je iets delen? Laat het mij weten en ik neem contact met je op. 

Meer weten?

Informatie wachttijden

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met mij, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

Meer weten?

Kosten en vergoedingen

De praktijk werkt contractvrij en is niet gebonden aan zorgverzekeraars. Hierdoor kunnen we samen een behandeling kiezen die het beste bij jou past, zonder beperkingen van verzekeraars. 

Meer weten?